چشم، یکی از اصلی ترین و حیاتی ترین اعضای بدن انسان بوده که حتی تصور زندگی بدون آن، برای هر کسی ترسناک و دشوار میباشد. چه بسا که برای حفاظت و سالم نگه داشتن چشم، انسان تمام تلاش خود را میکند و چه هزینه‌هایی را برای حفاظت از چشم خود میپردازد.

شاید در فیلم ها و سریال ها دیده باشید که پزشکان به هنگام عمل، آن قسمت از بدن بیمار را که قصد حراجی بر آن دارند، با پارچه ای از دیگر اعضای بدن جدا میکنند، حال قید داریم که این بخش جزئی اما مهم را برای شما باز کنیم.

شان جراحی (surgical drapes) به پارچه‌هایی استریلی گویند که قسمتی از بدن بیمار را که می‌خواهد تحت عمل جراحی قرار گیرد، از سایر قسمت‌های غیراستریل جدا می‌کند, شان چشمی استریل نیز نوعی از شان ها بوده که هنگام جراحی های چشم، چشم را از دیگر نقاط غیر استریل جدا میکند.

خرید شان چشمی استریل

نکات مهم درباره شان چشمی استریل

نکات مهم درباره شان چشمی استریل این شان های جراحی انواع مختلف دارد که عبارتند از:

  • شان ساده : جهت پوشاندن قسمت‌هایی از بدن بیمار ، میزهای لوازم جراحی و تخت‌های اتاق عمل مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • شان مایو : این مدل از شان مانند روبالشی، برای پوشاندن میز مایو یا سینی مایو به کار می‌رود.
  • شان مخصوصه پا : این شان در عمل‌های جراحی دستگاه تناسلی یا ادراری و مقعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد و پای بیمار که در رکاب تخت جای داده شده نیز توسط شان مخصوص پا ، پوشانده می‌شود.
  • شان بزرگ سوراخ دار : بدن بیمار را می پوشاند و فقط ناحیه محل جراحی را بدون پوشش باقی می‌گذارد.

شان‌ها قبل از استریل، به طرز مخصوصی تا می‌شوند تا استفاده از آن‌ها آسان باشد، از شان جراحی برای جدا سازی نواحی غیر استریل از استریل استفاده می شود که این شان ها از پارچه ترگال چند بار مصرف تهیه و تولید می شود. چرا که استفاده از پارچه های چندبار مصرف باعث می شود بتوان شان ها را بعد از استفاده دوباره استریل و برای جراحی های بعد استفاده نمود.

پارچه ترگال بیمارستانی چیست؟

برای جنس ترگال بیمارستان معمولا درخواست پارچه ترگال آب ژاول برای رنگ های سرمه ای و سبز و کاربنی خواهیم داشت که خاصیت ضدعفونی دارند، به این شکل که وقتی پارچه یا لباس را با مواد ضدعفونی یا آب ژاول بیمارستان شستشو دهید رنگ و مرغوبیت پارچه خیلی سریع از بین نخواهد رفت.

مدل دیگر پارچه ترگال سفید است که برای بخش پرستاری و یا کارمندان نیاز می شود و بیشترین تیراژ تقاضا را در بین تولیدی های البسه پزشکی و (لباس های ورزشی)خواهد داشت، پارچه ترگال پارچه ای است که با پود الیاف پلى استر ویسکوز و ترکیب تار یا چله فلامنت تولید می شود؛ پارچه ترگال از لحاظ تراکم بافت در دسته متوسط قرار می گیرد که وزن هر یک متر در یک متر و نیم آن معمولا ٢٤٠ گرم می باشد.

فروش شان چشمی استریل

فروش شان چشمی استریل شان چشمی استریل، از مهم ترین لوازم به هنگام جراحی‌های چشم میباشد که در صورت نبود آن، امکان آلوده شدن چشم به همگام جراحی به مراتب بالا میرود، به دلیل اهمیت بالای این پارچه هنگام جراحی، باید هنگام خرید شان به کیفیت بالا و استاندارد بودن آن توجه ویژه کرد تا از خطرات احتمالی تا حد امکان دور شد.

امروزه تولید انواع شان پرفوره چشمی با انواع برند های مختلف انجام می شود و در بازار توزیع می شود به طوری که خریدار می تواند طبق نیاز خود از آنها تهیه کرده و به کار بگیرد، اما به طور کلی برای خرید هر کالایی، به منظور یک خرید خوب و سالم خریدار قبل از اقدام به خرید می تواند تمام تحقیقات لازم در این زمینه را انجام داده و با انواع شان پرفوره چشمی آشنا شود و معایب و مزایای آنها را مورد بررسی قرار دهد، و در صورت کسب آگاهی لازم از راه های مختلف با عرضه کنندگان این کالا ارتباط برقرار کرده و اقدام به خرید بدون واسطه و مستقیم کند.

فروش شان نیز امروزه به یکی از مشاغلی تبدیل شده که با فراز و نشیب های قیمت ارز، درآمد آن نیز تغییر میکند پس خوب است که قبل از خرید و فروش شان، در این باره اطلاعات کافی کسب کرده و سپس اقدام کنیم.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *