در واقع گان جراح صادراتی نوعی لباس پوششی است که غالباً پزشکان جراح از آن در اتاق عمل استفاده می کنند و می پوشند. گان جراحی یک نوع پوشش کاملاً استریل شده می باشد که باید پزشکان از آن در اتاق عمل جهت جلوگیری از نفوذ ویروس ها و میکروب ها به محیط استفاده کنند. لازم به ذکر است که گان جراحی یکبار مصرف غالباً به وسیله گاما استریل می شود.


مرکز پخش گان جراح صادراتی

گان جراحی چیست و چگونه تولید می شود؟

گان جراحی چیست و چگونه تولید می شود؟

گان چیست؟ 

این لباس ها یک بار مصرف هستند و در رنگ های سبز و آبی قابل تولید هستند. گان جراحی یک نوع لباس استریل بیمارستانی می باشد. این لباس ها غالباً یک تکه و یا دو تکه هستند و از قسمت پشت باز می باشند که توسط دو عدد بند بسته می ‌شوند.

گان چگونه تولید می شود؟ 

گان های جراحی به وسیله دستگاه های تمام اتوماتیک و بدون دخالت نیروی انسانی تهیه می ‌شوند. این لباس ها غالباً بدون دوخت و درز می باشند.

انواع و اقسام گان جراحی:

  •  گان یکبار مصرف
  • گان چند بار مصرف

جنس گان از چیست؟

غالباً جنس گان های چند بار مصرف از پنبه پلی‌استر ویسکوز و یا ترکیبی از این مواد می باشد.

 گان های یکبار مصرف از جنس پارچه های اسپان باند می باشند و اکثراً در محیط های آلوده به عفونت های ویروسی از آن ها استفاده می ‌شود. این گان ها فاقد دوخت می باشند و به صورت پرس شده قابل عرضه می باشند. قابل ذکر است که هر چه میزان دوخت و درز در گان های جراحی کمتر باشد این لباس ها در مقابل نفوذ ویروس های مختلف قابل اطمینان تر می باشند. پخش گان جراح در فروشگاه های کالای پزشکی امکان پذیر است.

 گان جراحی باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ 

  • باید جهت استفاده بیمار و یا پزشکان راحت باشد
  •  لباس ها باید قابلیت حفاظتی در مقابل نفوذ ویروس ها را داشته باشند
  •  این لباس ها باید سازگاری با محیط زیست داشته باشند
  •  هزینه خرید گان نباید بالا باشد
  • وزن سبکی دارند
  • اصولا چند بار مصرف هستند

مناسب ترین پارچه جهت تولید گان چه پارچه ای می باشد؟ 

 به طور معمول برای تهیه گان، استفاده از پارچه هایی که یک بار مصرف و همچنین بدون بافت می‌ باشند انتخاب مناسبی است و دلیل این امر این است که بافت و تار و پود موجود در پارچه سبب جمع شدن میکروارگانیسم ها شده و از استیل درست و مناسب گان جلوگیری می کند.

توزیع کننده گان جراح صادراتی

توزیع کننده گان جراح صادراتی

به سبب اینکه مواد اولیه تولید گان در کشور به وفور در دسترس تولید کنندگان قرار دارد، تهیه و توزیع این لباس های یکبار مصرف بیمارستانی به آسانی امکان پذیر می باشد. باید بدانید که هزینه این لباس ها نسبت به بقیه لباس های بیمارستانی پایین تر است.

 تولید کنندگان لباس های یکبار مصرف یا گان قادر به تولید و عرضه عمده این لباس ها به بازار هستند. اگر خریدار، این لباس ها را به صورت عمده سفارش دهد می توانند از تخفیف خوبی بهره مند شوند.  لازم به ذکر است هر چه تولید گان تخصصی تر شود، مانند گان جراح و پزشک، مسلماً گرماژ پارچه بالاتر می رود و باید بدانید که علت تفاوت در گرماژ پارچه ها میزان کاربرد آن ها می باشد که همین امر تاثیر مستقیمی بر قیمت انواع گان دارد.

به سبب استقبال مراکز درمانی و بهداشتی از لباس های یکبار مصرف و یا گان ها، مراکز تولید و عرضه این لباس ها در همه شهرها به وفور یافت می‌ شود و افراد به راحتی می توانند اقدام به خرید نمایند و به مراکز توزیع گان جراح دسترسی داشته باشند.

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *